תוצאות1 ל20 מ 20 עבור ⁨דבר⁩ | חיפוש כתבות באוסף העיתונות של הספרייה הלאומית

וגם
הגבלת חיפוש לפי תאריך
מתאריך
עד תאריך
מחפש...
דילוג לתוצאות החיפוש

מיקוד החיפוש

סינון

תצוגת התוצאות כ:

כותר

⁨⁨היום (תל אביב)⁩⁩(20)

סיווג

⁨תמונה⁩(20)

שפה

עשור

מדינה

עיר

תדירות

מספר מילים

סינון תוצאות חיפוש

תוצאות1 ל20 מתוך 20 עבור ⁨דבר⁩

1. 2.
  2. 19.
  3. 20.
    התקפה קאריקאטוריסטית זו על נכרת ליד (זאנג קדאנג מיי) רעייתו של הנשיא ליו שאו צ׳י שריחו הוכאש לאחרונה כעיני תומכי טאו צ׳ה נדנג׳ פורסמה למגי ממה ימים ככטאון הפמודנטים הנמנים עם "המשמרות האדומים" •של אוניברסיטת צ׳ינג הואה. התקפה זו מהודה ללא ספק ביריבות המרה שחשה כלפיה הגברת טאו. הקאריקאטוריה מתארת את עלייתה ונפילתה של הגברת ליו. הסיפור כתוב בחרוזים ממולחים וציירי קאריקאטורה ממוספרים. 1. ״תפסו את הגנב!״ — זועקת הכותרת, כהמריצה את הפסו דנטים לתפוס את הגברת ליו, המשתמשת במעמדה ברעיית הנשיא פדי לרפד את רינה. 2. בהעלותה על נס את אצולת אבותיה, שלמעשה לא היו אלא שודדים, היא מרטה את ההמונים ו• 3. הופכת ל״רו־ דנית" של צ׳יאנג הואה, אחדי שהיא מרמה את הפועלים שוב בהעמידה כאילו היא מגיעה למרום באופניים פרולטריות, שהיא נושאת אותם למעשה כמכונית הבורגנית. 4. בדומה לקיסרית סינית מימים עכרו, היא פועלת מאחורי הקלעים, בהביאה את הנערה הקומרניסטית שבחזית הציור להוקעת תומכי מאד, למרבה תטהדנם של ההמונים. 5. כשיא עוצמתה היא מתייחם כנראה למאמצי עיריית שאנהאי וקבוצות כדמות ״אמא ואנג״ — אלת פולקלור — מחלקת כובעים למארכפיסטים נאמנים, אותם היא מאשימה בפשעים נגד המפלגה. אולם מאד הגדול חושף את תככיה, ומפזר את "הערפל המורעל" שלה כעזרת האידיאלים המהפכניים שלו. ז. הנכרת ליו נבהלת כאשר הכריות אינם מוסיפים להאזין לה ו-8. היא מנפה לשחד את הפועלים כעזרת הזיז. (דבר זה מתייחסכנראה המאמצי עיריית שאנהאי וקבוצות אחרות, היריבות למאו, לשלם לפועלים שפד התר גבוה). אולם "לב הגנבת אינו רוצה למות" ו־ס. היא מוסיפה להשתדל כדי להשפיע על ההמונים. אולם •לאחר שהכל נטפלים אליה, היא כורהת. 10. אלא שאין לה לאן ללכת. הלקח ה-11 וה-12: "חכל ליו" הנספר נמדד ונשבר מעל־ הכותל הנדדל של מהשבת מאד — "•מכחד את עוצמתו של טאו. אותו הזורח! ההמונים יבצעו את המהפכה התרבותית!" [⁨תמונה⁩]
    ⁨⁨היום (תל אביב)⁩ 18 ינואר 1967⁩
    תצוגה מקדימה של תוצאת חיפוש