⁨⁨ha-Arets⁩ - ⁨הארץ⁩, 29 May 1921⁩ — בירושלים [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

בירושלים

תקנות יום האבל, שנקבע ע יי הועד הלאומי ומשרד חרבנות. ביום חחמישי ביה אייר: א) בתי המלאכה, החרושת והעבודה, בחי המסחר והםחסנים, בתי חאוכל והתה — נסגרים נבל הסקומוח משעת ארבע אחדרצ; במושבות ובכבישיס שובתים ק חעבודח בשתים עשרח. ב) חגניס ובתי הספד נפתחים באותי

יום רק לשער. אהת בבוקר, מוקדשת אבד הקדושים. נ) אםפות-עם ואזכרות נערכות, עד כסת שאפשר, בבתי כנסת ובאולסים םתאיסים. ההחלטות שתתקבלנה כאותן האספות עם הבעת מחאה נשלהית לועד הלאיםי. ד) נובים סכל נפש שתובת תענית םוטלת עליה, סכום של שני שילינגים, לכל הפתוח. פדיון נפש ל!קיפת המצב". סדור הגביה נקבע ע י י ועדי הערים

יהסושבוה? ראשי הקביצוח והסשקים. על כל גביה נהן שובר. ה) אין כיום-האבל *ג*ור ליו8 חמהרת — שום הנינוה, נש&ימ, ־'שעשועים, . שעורי זמרה וננינה וכדומה. העדה: כל הכספים הנקבצים מוכנסים בלי דהוי לאפיק ירושלים. , להשמן !קופת הסצב' שעל יד הועד הלאומי. בההאהדות נשים עבריות. מום ג' היתה אספה כללית של ההאהד־ת נשים עבריות, בבית הספר . לסל". הנברת סולד פתהה את *אספת וקראה דליה של היעד חסרכזי. חנכרת רקובסקיקדאח דרתכםסי ותכנית חחסתדרוח, הנכרת ברלין — דו"ה של הועד לטפול באם ובילד. נתעוררו וכותים בדבר הצעת הנ' רקובםקי, שההםחדרוח חחחיל לעבוד, בהתאם להקנותיה, נם בדבר העולים. הוחלט שהנשים הטטפלות ב"אם ובילד' חסשכנה את עבודתן. נדשסו כהטש עשרה נשים שחחנדבו לעבור רק בעניני העליה. הדבר יסידר לנסרי בישיבת היעד, שחחיח ביום נ' בםשרד היתוסים. היו בחירות ונבחרו ליויר דנכרת סולד' לםננוה, דנ י קםלמן והנ' בילין, לנזברית—הנ' כנן ולםזכירה—הנ' רקובםקי, הברות הועד—הנ* בן דוב והנ' ורדימון. בהםחדרות נשים מזרהי. האספה הכללית תחיה ביום כ"נ אייר כאולם המזרחי(בית דיר אבושדיד) בשעה 3 אהה'צ. הברות תועד באו בדברים עם הד ירמ. ניסן שיקבל את התפקיד לבקר חילים ברצי הטהיר לט1בת עזרה הדדית שעל יד ההסתדרות. רד י ד מ. ניסן קבל על עצמו מעשה הסד זה בלי שום תשלומים צדדיים מלבד הצי כהיר הבקורים המילים. הד י ר נימן מבקר חולים בביתם ומקבל חולים בבית-חםרםא שלו ננד כרטיסי *סהדרות נשים . מזרחי'. אספת החילים הסשוחררים. בחמישי בערב היחח אםפח החילים הסשוודרים בםטבה ד פועלים. הבר הועד ה' א. פינםקד פתה את האספה והביע את צערם העמוק על כל החברים על האבדה הנתלה שאבדה לאנידה במיתו של אהד החברים המסורים ביותר לסשא נפש ההילים המשוחררים, מ. םטרלצין זיל. הוא הזכיר את דבר מותו הטרני, , החברים כבדו את זכרו בקיםח. דנו על שאלות שונות חעומדות על ח&רק בקשר עם החתישבזח. סזכיר הועד ה' ש. םזרהי קרא אח \ המכתב חחוזר * שנחקבי סאת | הועד המרכזי ביפו ואח''כ סודרו בהירות לאספת הכללית שתתיח ביפו ביום כי אייר. נבתרו פה אתר היה ל. ליפשיץ וי. בן דור. עזיח"תוליס. —במ^ה שערים נפתתת פוליקליניקה. הד י ר ברשיא סקבל את החולים. דבאים סשלםים רק שני שילינגים עם הרפואות. בקור בבית ההולה—שלשה שיליננים, בלילה—המשה. בבתי הםלאכה . בצלאל*. —ביום החסישי החלה העבודה כבתי חםלאכח בצלאל. בנלל אי-החתאטח שבין הסבירה והתוצרת הוכרהה החנחלה להקטין את טספר הפועלים. בסקום שבעיט נשארו עכשיו עשרים והטשה. הפועלים שעזבו את בתי חסלאכח קבלו םצוים סחאיסים. חבימה העממית—הצגה רביעית. במוציש אוד ליום כיא אייר יוצגו ב"ביח העם' א) בגלל כנים, הדק בשתי מערבות מאת י. ל• פרץ. ב) השדוך, תדון סאת צייכוב, 0 רק הקמור — סהתלה במערכה אחת מאת שלומ עליכס; בהנהלת ה • בן ציון ידידיה.

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩