⁨⁨معاريف⁩ - ⁨מעריב⁩, 26 تمّوز 1985⁩ — "מיסטר אנטי מידור" [⁨للمقال⁩]

"מיסטר אנטי מידור"

בסיומה של פרשת חטיפתו ‭_^H‬ שלמטוס טי. וו. איי. שיגר ‭«SB8a‬ _שר־החוץ האמריקני. ג'ורג' שולץ, איגרת אישית לשגריר ישראל באו"ם, בנימין נתניהו, בו הביע , הער־. כה והערצה" לתפקיד החשוב, שמילא בעת המשבר‭,. ‬שיפוטך, שיקול דעתד המקצועי ' והניתוחים _שניתחת את מצב הענינים, כפי שהתפתהו, תרמו תרומה חשובה‭, "‬כתב שולץ באיגרת. בשיחה בבית הוריו חשבוע בירושלים אומר נתניהו כי"לא יהיה זה ראוי להיכנס לפרטי המגעים‭, "‬אד פקידים בכירים בבירה מאשרים כי אכן רוב המסרים, שביקש שולץ להעביר לירושלים בימי המשבר, הועברו באמצעות השגריר באו"ם ולאו דווקא ב. צינור המקובל‭, "‬ דרר שגרירות ישראל בוושינגטון והי עומד בראשה, ד"ר מאיר רוזן. הקשרים בין שולץ לבין נתניהו בן ה־35 נוצרו עת כיהן הישראלי כציר מדיני בשגרירות בוושינגטון. נתניהו פיתח בוושינגטון מערכת קשרים מסועפת עם אישי מימשל, חברי קונגרס ועיתונאים, שחמגע עמם נמשך גם ממקום כחונתו בניריורק. למישרח הדיפלומטית בבירת ארה"ב הגיע נת' גיהו על־פי בקשתו של השגריר־דאז, משה ארנס, ולמענה עזב את עולם העסקים (הוא היה ראש אגף השיווק של רהיטי, רים" בירושלים‭. (‬הפעילות הבינלאומית לא היתה זרה לו כבר אז, שכן חלק ניכר מזמנו הקדיש לפעילות של . מכון יונתן לחקר הטירור‭_, "‬ שחוקם בירושלים לזכר אחיו, סא"ל יוני נתניחו ז"ל. כאשר סיים ארנס את תפקידו כשגריר ונקרא לירושלים, לכהן _כשתחבטחון, המליץ למנות את נתני־ הו במקומו. גם בעל חטור ויליאם סא־ פייר קרא, במאמר ב. ניריורק טיימס" למנות את נתניהו כשגריר. ההמלצה לא התקבלה על־ידי _שתהחוץ. אד לאחר זמן ההליט מר שמיר להפקיד 'בידיו את תפקיד השגריר בארם, במקר מו של פרופ' יהודה בלום. בניריורק, כמו בוושינגטון, מחלק נתניחו את זמנו בץ מיפגשים תפלומ־ טייס, שיחות רקע, כתיבת מאמרים וראיונות לתקשורת. תא נהפד לדובר

העיקרי של ישראל מעל מירקע הטלוויזיה בארה"ב, כשהוא מסביר ב"אמריקנית" (פרי שנות לימוד ארוכות באמריקה) את עמדותיה של המדינה. לדעתו, הלק מהגדרת התפקיד של כל דיפלומט ישראלי הוא בהופעות בתקשורת, שיש לח חלק חשוב בעיצוב דעת־הקהל. בארה"ב קנה לו נתניהו מעמד לא רק כשל דיפלומט, אלא גם של מומחה לעניני טירור. הוא אירגן ב־ 1983 בוושינגטון את הכנס הבינלאומי השני על טירור בינלאומי, שבו השתתף גם שולץ (בכנס הראשון, בירושלים, ב־‭, 1979‬השתתף ג'ורג' בוש, כיום סגן נשיא ארה"ב‭. (‬לפני הכינוס קיים נתניחו שיחות ארוכות עם שר־חחוץ חאמריקני‭". ‬נדמה לי, שחיח לי חלק מסויים בחחדרת התפישה למעצבי המדיניות האמריקנית, שחטירור איננו רק בעיה פרטית ישראלית, אלא איום ושיטת מלחמה על חעולם _חחופשי כר לו, בתמיכת הגוש הסובייטי ומדינות ערביות רדיקליות‭, "‬אומר נתניהו. בניו־יורק פעל ליצירת מערכת קשרים עם נציגים זרים, ועשה היכרות הדוקה עם שגרירת ארה"ב, ג'ין קירק־ פ י טריק, ועם מרבית השגרירים של מדינות המערב באו"ם. בבתים פרטיי־ם הוא מרבה להיפגש עם נציגים ממדינות, שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ישראל, אך בענין זח שפתיו חתומות. רבים בשירות חחוץ אינם רואים בעין יפה את . הצנהתו" של נתניהו לעמדה בכירה. גס כשהרשים אישים אמריקניים לא תמיד חצליח לקנות גם את ליבם של דיפלומטים ישראליים. היו שהתרעמו על שהירשה לעצמו למתוח ביקורת פומבית על חחחלטה לשחרר 1150 מחבלים תמורת שלושת שבויי צח"ל, מעשח שאינו מקובל על שגרירים. נתניהו: . נשאלתי אם נגרם להערכתי נזק לתדמיתה של של ישראל מאותה ההלטה והבעתי את הערכתי האובייקטיווית, שאינה קשורה להחלטה עצמה, שאס נגרם נזק מד- לא הייתי שותף לחחלטה עצמה, ובכל מקרה, על בסיס המידע שהגיע אלי, היתה לי רעה ברורה ואת דאגתי הבע־ תי באופו ישיר לממונים עלי"

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩