⁨⁨הכרמל⁩, 23 أيّار 1862⁩ — ⁨Page 1⁩

רו סל אגד

_בנסיע. המרכבות על מסלת הברזל בדרך _ווארשא־־פעטרסבורג_, ותצאנה מאסטראב לפ"ב ביום 28 אפריל בשעה השמינית בערב _, קפצו ויתרו המרכבות מטטילי הברזל בשעה 12 בליל 29 אפריל בין התהגויות (שטאציאגען) ביעלא וגאוואסעלקא , במסע הזה עברו ארבע . עשרה מרכבות_, ושלש מהגה גכשלו בהליכתם האחת היא מרכבת הכבודה ושתים ההולכות• אחריה םהקלאס השלישי ' נהפכו על פניהם (באגאז) , ונפלו _הצץ־וז ־בסורר־ ־הדדך־ _, אךר־יחר־, המרכבות'וםכונח. _^ קיטוראם גם־ ?יצאו ?נם הן מן הארה, על עמרן עמדו בדרך, ממרכבה אהת הפוכה אשר היתה מלאה אורהים הוציאו אבר אחד אשד הומת. ובנו ועוד

אני אחד מפלך קאסטראטא ?נפצעו פצעים גאמנים , גם הקאנדוקטאד מוליך הכבודה (באגאז_!נפצע בראשו, אך ליתר האורחים לא קרה כל אסון, ורק איזה מהם נפצעו פצעים נקלים _, ע"י הטעלעגראף נקראו לעזרה מההגות ביעלא_, מכוגת קיטור אהדת עם מרכבות , ואלה ההישו אל מקום המעשה בשעה השנית , בערב, והאורחים ישבו במרכבות הבאות האלה ויבואו לפ"ב בשעה ראשוגה 10 רגעים אהר הצות יום

29 אפריל, ויאהת כן מן המועד שש שעות עשרה רגעים, והנפצעים י אהרי נעזרו עזר מעט בבית ההגות . ביעלא , הובאו לעיר לוגא להרפא בבית החולים שם, גם את הדרך אשר . נשחת בהכשל המרכבות, מהרו להק‭, :‬ וההתחברות בין פ"ב ובין ווערזבאלאווא הוקמה כבההלה כיום 29 אפריל, ־ סבת המכשול עוד לא נודע , והפקידו אנשים להקור את הדבר ‭- . ‬ י ‭:. ‬ י, ‭). ‬הד"צ)

גראדנא, עתה באהי לבשר טוב להגיד תושיד, , אגידה לעמי את?חסדי אצילי עיר 'מגורי , המה שנים עשר יקירי הערה _, אשד?נבחרו מקרבם לפקוח עין השגחתם על בית חחולים רפה, והאנשים האלה י אגשי אמת ויראי• אלהים עשו באמונה ותהי על שבסס משרה עבודת הקדש לכלכל את כל דברי הבית לכל מוצאיו ומובאיו _, ועתה שתו ‭,. ‬ f בדבר הזה/ויקם ויכתוב מכתב להגביר הישיש האורה הנכבד לרורות|• הגתב-כמו' יצהק זאבלודאווסקי בביאליסטאק, ויעורר את רוהו _להתגדל U ־ ו!

לםןןשה הטוב והחסד הזה , והנדיב הזח קם על גדיבותו וישלח את בר_^תו המשה מאות רו"כ לטוב הבית, מהזק י ק את ירי העוסקים _במלאכת הקדש להוסיף אומץ , ולבצע את אשר ההלו לעשות , אלהים יגמול לנריב לב הזה כצדקתו ויאריך ימיו בטוב ובנעימים ‭- . ‬ ואם לדאבון גפשגו השר הגכבד ראש הפלך התפטר כעת מכהונתו,

ור_^שי. ערתגו רפתה רוהם כמעט _בךאיתם כי מוט התמוטט מכטה עזם וזרוע כבות עוד לא תאמצם , ויגזרו אומר לקגות בכסף תרומת הגביר הנ"לכלים " ודברים דרושים להפצי הבית ;אך בכל זאת עוד יש תקוה לימים יוצרו, כי גם האדון שר הפלך ההדש אשר בוא יבוא אליגו בקרב , נם הוא יט חסדו אלינו, ובעצתו ועזרתו יתטכגו להוציא את הדבר למענהו, כי הצורך גדול מאד לבנות בית הולים הדש וטוב מזה , בהיות הבית אשר בו יאספו הולי עמנו‭., ‬נכון בין משכנות דלי העס שוכגי צר 'מעון ומעבר מזה צפוי הוא אל עמק רפאים שדה הקברות ' הגותן אימתה ופחד בלב ההולים הנדכאים , ותחת דוח צה יגעים הדרוש להם _, רוח כהה ויגון יעבר עליהם לרכא כהלל לבס , על בן לא גאמר נואש ונקוה כי נדיבי עירנו לא ינוחו ולא ישקטו עדי הקיסם את חפץ

לבבם, ואלהים יראנו בישועתו ויתן את ברכהו על מעשיהם ישגיא עטרת L יק וחסד ינחי וה צם ‭- _^ Q > VQ‬ ־ א» מאסאווער _ביאליסטאק . ביום וא"ו עש"ק ט' להדש , נאסף אל עמיו פה עירנו הרב החריף והבקי צדיק ועט מוי שלמה"סג"ל, אבל כבר היה היום הזה לבני . עירנו, ־ דלתי ההנויות סגרו. העם נהרו אהרי טטתו לאלפים , אחד היה האיש הזה _, כי היה סופח לרבים בדרכו הישרה , בתורה ודרך ארץ , ואם כי מגעיריו לא מש מתיך אהלה של הורה _, לא אבה'להתנשא לכל לראש להיות מ"ץ אי דין, ויבחר לחיות מיגיע כפיו , הוא היה הראשון לכל העוסקים בצרכי צבור באמוגה, בשלום ובמישור מצא פשר דבר כל עסקי הקהל , ובחכמת לבו הקר כל דברי ריב והפריד בין עצומים‭.. ‬גם הוא היה העמוד אשר עליו חיה גשען י

בית התלמוד תורה לכל הנהגותיו, ' ועינושם? על בנין הבתים למעשה 'י החסד. וזזה , לו יאמר בצדק, רוחהמקום ורוח הבריות נוחהטמגו , זכרו לא יסוף מלב כל באי שער עירנו, ולמען הזכיר אח שמו כי אין לו בן, טוב אשר יפה, כי ינון שטו לזכר עולם בראש הכרמל. אי ד' יל'

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩